Håll igång kroppen under arbetstid och vinn enorma hälsofördelar

Vid monotona rörelser eller långvarig statisk belastning kan inflammationer uppstå vilket innebär att man får ”ont” i utsatta områden. De är även vanliga orsaker till frånvaro på jobbet och drabbar både arbetstagare och arbetsgivare. Forskning visar att vi sitter stilla för mycket och hur farligt det är för vår hälsa. Långvarigt sittande gör oss även trötta och okoncentrerade. Men genom träning, rörelse och enkla övningar kan man förebygga dålig hälsa.

För att vara en attraktiv arbetsgivare är det viktigt att investera i personalens hälsa. Arbetsgivarens ansvar är att skapa och upprätthålla en god arbetsmiljö. Att ge sina medarbetare möjlighet till kortare pauser för rörelseaktivitet under arbetsdagen gynnar både anställda och företaget. JobOut är ett hälsokoncept, anpassat till arbetsplatser för att öka medarbetares hälsa och välbefinnande på jobbet. Hjälp dina medarbetare att bryta monotona och stillasittande arbetspositioner en eller flera gånger per arbetsdag på ett enkelt och effektivt sätt.

Med appen får du gratis tillgång till filmer, instruktioner och tips. Du kan enkelt ställa in dagliga påminnelser och följa din statistik. Tävla mot dig själv eller i team tillsammans med dina kollegor i appen, vem kan göra flest JobOuts på en månad. En rolig utmaning för en piggare och friskare arbetsplats.

– Konceptet bygger på att man vill göra det enkelt för dig att hålla igång kroppen under arbetstid. Våra övningar är fördelade efter sex vanliga problemområden som är nacke, axlar, rygg, energi, hållning och musarm som finns på arbetsplatser.

JobOut ger en trygg och säker rehabilitering och är förebyggande. Redskap och övningar är framtagna med hjälp av experter för att man ska nå bästa möjliga effekt. Förbränningen ökar, muskelspänningar släpper och blodcirkulationen kommer igång. Man orkar mer och fokuserar bättre. Det ska alltid vara nära till hands och du gör det på jobbet.

En aktiv arbetsplats ger

  • Högre produktivitet
  • Bättre koncentrationsförmåga
  • Minskad stressnivå
  • Minskad belastning för kollegor då sjukfrånvaron minskar
  • Bättre gemenskap mellan kollegor
  • Minskat behov av vikarier och ersättare

Vilka blir fördelarna?

  • Stora positiva hälsoeffekter
  • Ökat välbefinnande och bättre arbetsliv
  • Genom att aktivera dina muskler förbättras både blodsocker och blodfetter
  • Mer energi, ökad blodcirkulation och bättre koncentrationsförmåga
  • Lägre midjemått, lägre inflammationsrisk och bättre sockerbalans
  • Minskad risk för hjärt- och kärlsjukdomar, diabetes, cancer och depression
Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på linkedin
Scroll to Top